Alternativer til pasta

Der er kommet en ny bølge af forskellige slankekurer inden for de seneste par år, som dikterer, at man ikke skal skære ned for kulhydraterne og i stedet fokusere på mere fedtrige retter, som mætter mere og ikke indeholder de tomme kalorier i form af kulhydrater. For mange er det dog svært, at undvære hovedingredienser i deres måltider som fx ris og pasta.

Jeg har selv forsøgt, at skære ned på antallet af kulhydrater og spise mere nærerigt mad og har derfor fundet et par alternativer til pasta, som smager fantastisk og som har et kulhydratniveau på under skæregrænsen på 10%.

Mange mennesker har forsøgt sig med, at bruge diverse rodfrugter i stedet, som skæres i tynde skiver eller firkanter og tilbederes med diverse krydderier og herefter enten steges eller bages i ovnen. Dette er en god måde, at få et nemt og billigt alternativ til pasta.

Problemet her kan dog være, at der er stivelse i rodfrugter, hvilket mange også gerne vil undgå. Personligt har jeg selv stor succes med butternut-squash og auburgine-pasta.

Begge er ganske simple at lave. Ved butternut-squash metoden, tager du grøntsagen og skærer i små strimler og skiver, som puttes i en plasticpose sammen med krydderier og olivenolie. Herefter placeres stykkerne i ovnen i ca. 20 minutter ved 200 grader indtil de er færdige.

For aubergine, kan denne skæres i tynde strimler og steges ved jævn varme på en pande. Man kan eventuelt tilføje mandelmel for, at tilføje mere konsistens til aubergine-pastaen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *